lördag 30 mars 2013

Dagen D

Efter att ha skjutit upp resan några veckor så är det äntligen dags, imorgon söndag den 31/3 börjar äventyret!
Jag ska berätta om en rolig grej som hände mig härom veckan, en långfärds cyklist som heter Gürkan hörde av sig till min systers coutchsurfing sida och ville sova över en natt men hon jobbade då, så hon bad mig ta hand om honom.
Han hade då cyklat från Turkiet till Sverige, så det var verkligen ett jätte bra tillfälle att fråga om tips mm.
Det visade sig faktiskt vara så att han var en kändis i Turkiet och var på cykeltur jorden runt, och allt som allt så skulle detta ta 7 hela år!
Vi hade en jätte trevlig kväll innehållande några öl samt tittade på Sverige - Irland matchen, bytte tips och pratade om allt möjligt!

Ni kan besöka hans sida här: http://www.gurkangenc.com/
Samt se olika filmklipp här: http://vimeo.com/60931085


Nu så här dagen innan är det lite nervöst. Har jag glömt något? Kommer visumen till centralasien bli svåra att få? Jag har förberäet mig så gått det går!
Så nu är det bara att hålla tummarna för att detta ska gå bra och flyta på smidigt och imorgon börjar det!!
Mot äventyret!!!!


/ Biwinning
 
 

1 kommentar:

  1. hey man you are great keeping on cycling an meet some where on the world. Big Hug to you

    SvaraRadera